top of page
Office desk

Werkwijze en vergoeding

Adres  & Openingstijden
 

IN ENGLISH

​​

Praktijkupdate – Verhuizing naar Zweden in oktober 2025

In oktober 2025 verhuis ik naar Zweden. Ook daarna blijf ik met plezier beschikbaar voor Nederlandse cliënten via video, zodat ik jullie kan blijven ondersteunen – alleen op een iets andere manier. Hieronder lees je wat dit betekent voor mijn beschikbaarheid en werkwijze in de komende periode:

​

  • Tot en met 11 september 2025:
    – Consulten zijn mogelijk in mijn praktijk én online via videobellen.

  • Van 15 t/m 18 september 2025:
    – Ik werk uitsluitend online via videoafspraken.

  • Van 19 september t/m 26 oktober 2025:
    – Tijdelijk niet beschikbaar voor afspraken in verband met mijn verhuizing.
    – In deze periode ben ik wel bereikbaar per e-mail en WhatsApp, maar het kan iets langer duren dan je van mij gewend bent voordat je antwoord krijgt.

  • Vanaf 27 oktober 2025:
    – Ik ben weer beschikbaar voor online video-afspraken vanuit Zweden.
    Let op: Vanaf dit moment werk ik contractvrij. Je ontvangt de factuur rechtstreeks van mij en betaalt deze zelf.
    – Na betaling kun je de factuur eventueel indienen bij je zorgverzekeraar voor (gedeeltelijke) vergoeding. Dit hangt af van je polis en dekking.
    – Je kunt dit terugvinden in je verzekeringsvoorwaarden, meestal onder het kopje "niet-gecontracteerde zorg".

​

Heb je vragen of wil je overleggen wat dit voor jou betekent? Neem gerust contact met me op – ik denk graag met je mee!

​

​Locatie:
Stadsring 201
3817 BA Amersfoort

​

Bushalte: Blekerseiland

Bussen: 5, 6, 8, 102, 203
Parkeergarage: 
Q-Park Beestenmarkt, Sint Andriesstraat 79, 3811 HT Amersfoort

of bij Matthijs Vermeulenstraat

​

Afspraken via video zijn ook mogelijk. Je hoeft niet in Amersfoort te wonen om met mij te werken. 

​

Email:    info@eatgrowflow.nl
Telefoon: 06 - 20 10 24 24

​

​Maandag      09:00-16:00
Dinsdag        12:00-19:00
Woensdag    10:00-17:00
Donderdag   09:00-16:00

 

Vergoeding, tarieven & belangrijke informatie

Verwijzing en directe toegankelijkheid  

Bij de meeste zorgverzekeraars is er geen verwijzing naar een diëtist nodig. De diëtist is direct toegankelijk (DTD). Zonder verwijzing heb ik wel minder informatie over u. Daarom vindt er bij de eerste afspraak een screening plaats, waarbij we onder andere kijken naar uw medische voorgeschiedenis, medicijngebruik en dergelijke. Een huisarts en een medisch specialist (zoals een MDL-arts) kunnen ook via Zorgdomein naar mij verwijzen. 

 

Vergoeding 

Uit de basiszorg wordt de eerste drie behandeluren per kalenderjaar vergoed. Deze kosten worden wel verrekend met je eigen risico. Pas als de eigen risico verbruikt is worden de kosten vergoed. U kunt de volgende consulten boeken:

 

  • Eerste intake consult 75 min 

  • Vervolgconsult lang 45 min 

  • Vervolgconsult kort 30 min 

  • Weegconsult 15 min 

​

Wat als mijn behandeling langer duurt dan drie uur? 

Wanneer de drie uur diëtetiek die vergoed wordt vanuit de basisverzekering is verbruikt, zijn er een paar opties. Als u een aanvullende verzekering heeft, is het mogelijk dat deze meer uren voor dieetadvies vergoedt. U kunt dit altijd navragen bij uw zorgverzekeraar.

Het is ook altijd mogelijk om de zorg zelf te betalen. Dan stuur ik de factuur direct naar u. Verandering in eetgewoonten en leefstijl vraagt tijd — het is heel normaal dat dit niet in een paar gesprekken geregeld is. Het vraagt tijd, aandacht en ondersteuning om écht duurzame veranderingen te maken.  

 

Voeding staat niet los van de rest van je leven. Daarom kijk ik niet alleen naar wát je eet, maar ook naar factoren zoals hoe je eet, emoties, gewoontes, stress, slaap en je persoonlijke situatie. Deze onderdelen beïnvloeden elkaar.

Soms is juist die extra begeleiding het verschil tussen ‘even proberen’ en blijvend resultaat. 

​

Toelichting behandeltijd  
De behandeltijd die de diëtist in rekening brengt kan uit twee componenten bestaan:  

  • Contacttijd: de tijd waarbij de cliënt aanwezig is.  

  • Individueel dieetvoorschrift: de tijd die de diëtist besteedt aan het analyseren van voedingskundige, diëtistische en medische gegevens, het eventueel berekenen van de voeding en het samenstellen van een persoonlijk advies. Hier is de cliënt doorgaans niet bij aanwezig.  

Een consult bestaat uit contacttijd en indien nodig een individueel dieetvoorschrift. De totaal bestede tijd wordt altijd afgerond op kwartieren. 

 

Eat Grow Flow heeft in 2025 contract met de volgende zorgverzekeraars: 

  • Zilveren Kruis 

  • Menzis 

  • VGZ 

  • CZ 

  • ONVZ 

  • DSW 

  • Zorg en Zekerheid 

  • ASR 

 

Mijn zorgverzekeraar is anders of valt niet onder een van deze, kan ik toch een consult bij jou boeken?  

Ja, dat kan. In dat geval ontvang u rechtstreeks van mij een factuur. U betaalt de factuur zelf. Daarna kunt u de factuur bij uw zorgverzekeraar indienen en eventueel een gedeeltelijke vergoeding krijgen. Dit verschilt per zorgverzekeraar. U kunt altijd bij uw zorgverzekeraar nagaan hoe het zit met ongecontracteerde zorg. 

​

Tarieven en consulten 

Voor zorg die via een zorgverzekeraar wordt gedeclareerd, geldt het tarief dat de verzekeraar heeft vastgesteld. 

​

Voor zorg die niet door de zorgverzekering wordt vergoed, gelden mijn tarieven zoals hieronder aangegeven: 

​

  • Eerste intake consult 75 min: 100 EUR 

  • Vervolgconsult lang 45 min: 60 EUR 

  • Vervolgconsult kort 30 min: 40 EUR 

  • Weegconsult 15 min: 20 EUR 

 

Betalingen 
Bij vergoede uren declareer ik rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar. U hoeft niks te doen. 
Bij niet vergoede uren stuur ik een factuur naar u via email of per post met een betalingstermijn van 14 dagen.  

 

No show, afzegging of verzetten van een afspraak 

Bent u verhinderd voor een afspraak, vraag ik u om de afspraak minimaal 24 uur van tevoren afzeggen of verplaatsen, zodat ik deze afspraak aan iemand anders kan aanbieden.   
Als u de afspraak niet tijdig verzet of annuleert, krijgt u de factuur met de consultkosten. De no-show-tarieven zijn hetzelfde als de tarieven boven. Deze kosten worden niet vergoed van de zorgverzekeraar, die moet u zelf betalen. 
U kunt een afspraak afzeggen of verplaatsen via telefoon/voicemail op 06 – 20 10 24 24 of via email naar info@eatgrowflow.nl    

 

Wat moet ik meenemen bij een afspraak?  

  • Uw identiteitsbewijs  

  • Uw verzekeringsnummer/pas  

  • Als u een verwijzing van een arts hebt, neem deze mee (ik ben ook direct toegankelijk)  

  • Als u medicatie gebruikt graag een medicatielijst meenemen  

  • Als u diabetes heeft, graag uw metingen meenemen 

Voorwaarden & Privacy

PREM

Ik doe mee aan PREM om de kwaliteit en tevredenheid van mijn klanten te waarborgen. Dit betekent dat u van mij een enquête via email kunt krijgen over hoe uw ervaring met Eat Grow Flow is geweest. Het is vrijwillig om deze enquête in te vullen. De PREM Paramedie is bedoeld om de kwaliteit van de paramedische zorg te meten vanuit het perspectief van de cliënt. PREM staat voor Patiënt Reported Experience Measure. De PREM Paramedie wordt gebruikt voor landelijke benchmark, zorginkoop, keuze informatie voor de cliënt en interne kwaliteitsverbetering. Het gaat om de ervaring van de cliënt, niet over het bereikte resultaat. 
Zie de PREM-flyer hier

bottom of page